Autogwarancje.pl

6 rzeczy, które musisz wymieniać w swoim samochodzie

To musisz wymieniać w swoim samochodzie

Aby Twój samochód był bezpieczny oraz komfortowy podczas używania musisz dbać o jego kondycje. Regularna wymiana elementów eksploatacyjnych pozwala nie tylko bezpiecznie podróżować, ale również wydłuża żywotność auta oraz obniża ryzyko awarii. W tym artykule wyjaśnimy jaka jest trwałość akcesoriów, części, materiałów eksploatacyjnych.

Filtry Kabinowe

Filtr kabinowy może się starzeć, nawet jeżeli samochód jest nieużywany – dotyczy to filtrów z warstwą węgla aktywnego, która po czasie traci swoje właściwości – po prostu przestaje działać.
W filtrach nawet po krótkim użytkowaniu mogą zbierać się mikroorganizmy (pleśń, grzyby) – z czasem filtr staję się cały nimi pokryty. Wymiana filtra raz w roku do absolutne minimum.

Pasek Rozrządu

objawy zerwania paska rozrządu mogą być naprawdę poważne: po pęknięciu paska tłoki zderzają się z zaworami, a silnik (w najlepszym razie!) nadaje się do remontu. Zwykle żywotność paska określa się między 4 a 6 lat lub 60 -250 tys. km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze). Lepiej nie lekceważyć zaleceń producenta i wymienić pasek w odpowiednim czasie a wraz z nim wymienić elementy, które on napędza!

Olej silnikowy i Olej przekładniowy

Trwałość oleju przekładniowego czy silnikowego który trafia do auta to zupełnie co innego niż trwałość środka w zamkniętym fabrycznie opakowaniu. Deklarowana trwałość przez producentów oleju to zazwyczaj 2-5 lat w zamkniętym opakowaniu. Sprawa zmienia się diametralnie po wlaniu oleju do silnika, tylnego mostu czy do skrzyni biegów. Olej podczas pracy jest poddawany znacznym obciążeniom, utlenianiu, zmianom temperatury, miesza się z zanieczyszczeniami z silnika. Wymiana oleju powinna odbywać się minimum co 2 lata.

Oleje w automatycznych skrzyniach przekładniowych starzeją się znacznie szybciej niż w skrzyniach manualnych. Wymiana oleju przekładniowego powinna odbywać się co 5 lat i 120 tys km. W skrzyniach manualnych, natomiast w skrzyniach automatycznych to zwykle 60 tys.km

Płyn hamulcowy

Płyny hamulcowe przechowywane w szczelnie zamkniętych w opakowaniach fabrycznych mają bardzo długą trwałość. Po otwarciu szybko może wzrosnąć poziom zawodnienia płynu. Im bardziej płyn będzie zawodniony, tym bardziej niższa jest temperatura jego wrzenia. Jest to groźne dla samochodu – po kilku użyciach płyn zacznie się gotować. Jeśli w płynie znajdują się pęcherzyki ,to nie przenosi on dostatecznie siły na tłoczki w zaciskach – pedał wtedy „wpada w podłogę”, auto ledwo hamuje. Standardowe płyny potrzebują wymiany co 2 lata.

Płyn chłodzący


Płyn chłodniczy jest jednym z najbardziej istotnych czynników mających wpływ na sprawność wielu elementów. Utrzymuje właściwą temperaturę jednostki zarówno zimą, jak i latem. Z upływem czasu płyn chłodzący stopniowo traci swoje właściwości i to niezależnie od tego, czy auto stoi w garażu czy jeździ, skuteczność tracą dodatki zapobiegające odkładaniu się kamienia kotłowego, korozji i pienieniu. W zależności od rodzaju płynu powinno go się wymieniać zwykle co 2-6 lat.

Pamiętajmy, że Nic nie zastąpi regularnej kontroli. Jesteśmy w stanie przeprowadzić ją bardzo łatwo i w krótkim czasie. Sprawdźcie swoje samochody przed planowanym urlopem lub wyjazdem i uniknijmy razem niechcianych awarii.

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pusty Wróć do sklepu